Enrere 03/12/2020

L’edifici de l’Institut de Recerca, Premi Catalunya Construcció

L’edifici de l’Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, promogut per la Fundació, ha estat guardonat amb el Premi Catalunya Construcció d’enguany, en la categoria d’innovació en l’edificació.

Els guardons, atorgats pel Col·legi d’Aparelladors de Barcelona (CAATEEB), han valorat molt positivament la candidatura formada pels arquitectes Felip Pich-Aguilera Baurier i Carles Gelpí i Arroyo. Entre altres qüestions, el veredicte del jurat ha destacat “les innovacions introduïdes en el projecte, amb canvis en el programa funcional que propicien una major eficàcia en la labor dels tècnics investigadors mitjançant l’obertura dels espais de treball i sistemes compartits”. També ha elogiat “la manera d’abordar una certa simbiosi amb l’entorn patrimonial de l’Hospital de Sant Pau mitjançant un original tractament del teixit ceràmic industrialitzat, així com la innovació que presenta quant a materials i elements constructius”.

La nova seu de l’Institut de Recerca ha estat finançada per la Fundació Hospital de la Santa Creu i Sant Pau amb una aportació de 12 milions d’euros, i ha comptat amb una subvenció de 5 milions d’euros provinents dels fons europeus FEDER, gestionats per la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.