Enrere 25/02/2021

La Fundació promou “Art solidari” a benefici de la recerca Covid

Art compromès amb l’avenç de la investigació sobre el coronavirus. La Fundació Hospital de la Santa Creu i Sant Pau ha promogut “Art solidari”, una mostra benèfica de pintures, escultures, il·lustracions, instal·lacions artístiques, gravats i litografies que té l’objectiu de seguir mobilitzant recursos per a les diferents línies d’investigació que està desenvolupant Sant Pau al voltant de la Covid-19.

L’exposició, que es pot visitar al Recinte Modernista del 26 de febrer al 26 de març, parteix d’una proposta de l’escultora Patricia Cancelo qui, poc després de la declaració de l’estat d’alarma, va donar un primer lot de deu escultures per recaptar fons per un projecte impulsat per Elisa Llurba, directora del Servei de Ginecologia i Obstetrícia de Sant Pau, per investigar els efectes del coronavirus sobre les dones gestants. Partint d’aquesta primera donació, la Fundació i Patricia Cancelo, com a comissària artística, han concebut un projecte solidari al qual s’han afegit deu artistes més. El denominador comú de tots ells és la seva vinculació amb la ciutat de Barcelona.

A “Art Solidari” hi conviuen les obres urbanes de Balu i Francisco de Pájaro “Art is Trash” amb les escultures de Patricia Cancelo, que plasmen en ferro els mons interiors de l’artista. També hi tindran presència els quadres de Carles Azcón, fotosíntesi entre el món i el color, les creacions icòniques Pop Art de Silvio Alino, la poesia visual convertida en disseny de Lluís Cadafalch, les pinzellades d’amor de Mercedes Rogla, els murals flotants de Valiente Creations, l’harmonia en els olis de Josep Maria Forcada, el realisme de Luisa Chaves i els retrats expressionistes de María José Hernández. A més, hi col·labora el marxant Marc Latorre, que aportarà la cartera d’artistes als que representa.

L'exposició es pot visitar de dilluns a dissabte d’11 a 19 h i els diumenges d’11 a 14 h, al Pavelló de l’Administració. L’entrada és lliure.