Enrere 29/09/2017

Suport al projecte Stop&Go

Amb el suport de la Fundació Privada en forma d’una aportació de 12.000 €, la Unitat de Conductes Addictives de l’Hospital de Sant Pau engega Stop&Go, un projecte d’intervenció assistencial i d’investigació enfocat a la promoció de l’activitat física i de l’estil de vida saludable.

Stop&Go neix de la necessitat de donar pautes, eines i habilitats perquè les persones que passen per la Unitat de Conductes Addictives les incorporin al seu estil de vida com a complement a la seva desintoxicació durant la seva estada i perquè després de l’alta mèdica els ajudin a mantenir l’abstinència.

En el marc d’aquest projecte, s’ha convertit la sala Montserrat Montero de la Unitat de Conductes Addictives en un espai modern, renovat i enfocat a la promoció de l’activitat física i l’estil de vida saludable. S’hi han incorporat màquines noves per a la pràctica de l’esport i elaborat una sèrie de vinils que decoren l’espai amb les pautes i consells dels diferents tallers.

L’acte de presentació d’aquest projecte, celebrat el passat 28 de setembre, va comptar amb l’assistència Joan Colom i Farran, subdirector General de Drogodependències, les direccions de la Fundació de Gestió Sanitària i de la Fundació Privada de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, l’equip de Stop&Go i els representants de les empreses que hi han col·laborat.

Stop&Go és un projecte ideat per Saül Alcaraz, doctor en psicologia, i per Marina Garcia i Sergio Remis, infermers de la Unitat, amb estreta col·laboració amb pacients i expacients. El projecte compta amb el suport d’Àlex Marieges, supervisor d’infermeria, i del Dr. Pérez de los Cobos, director de la Unitat, i de tots els professionals de l’àrea de Conductes Addictives. Un projecte del qual es beneficiaran els prop de 400 pacients que passen per la Unitat anualment.