Enrere 29/11/2021

Nova Unitat Mixta de Recerca en Medicina Genòmica UAB – IR Sant Pau

Sant Pau fa un pas endavant per apropar la recerca sobre el genoma humà a l’activitat assistencial. El passat 24 de novembre va inaugurar-se la nova Unitat Mixta de Recerca en Medicina Genòmica formada per la UAB i l’Institut de Recerca de Sant Pau – IIB Sant Pau. L’acte de presentació va comptar amb la presència de Javier Lafuente, rector de la UAB; Manel Balcells, president del patronat de l’Institut de Recerca; Jordi Bachs, director gerent de la Fundació Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, i Jordi Surrallés, director de l’Institut de Recerca de Sant Pau.

L’aportació de la Fundació al projecte s’ha concretat en el finançament de les obres d’adequació de l’espai que acollirà la nova Unitat. En concret, la inversió de 311.000 euros ha fet possible la posada en marxa d’un laboratori d’última generació de 177 metres quadrats, on es desenvoluparan diferents projectes per comprendre la inestabilitat genòmica amb l’objectiu de protegir-nos del càncer i avançar en la medicina personalitzada. Això permetrà crear noves teràpies que donin resposta a malalties genètiques, oncològiques i síndromes de predisposició tumoral.