Enrere 02/12/2015

Llibre sobre l’ensenyament de la Medicina a Sant Pau

La Fundació Privada ha donat suport a l’edició del llibre “L’ensenyament de la Medicina a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Des de l’Edat Mitjana als nostres dies”, escrit pel Dr. Jordi Casademont, cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital. Com indica el seu títol, aquesta edició fa un repàs de la història de l’ensenyament i aprenentatge de la Medicina al llarg dels segles en l’entorn de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, primer hospital universitari de Catalunya. La presentació d’aquesta publicació es farà el pròxim 14 de gener, a les 19h, al Recinte Modernista, amb la conferència a càrrec de l’autor “L’ensenyament de la Medicina i l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau: un viatge conjunt en la història de Barcelona”. Aquest llibre es pot trobar a la botiga del Recinte Modernista.

El Dr. Casademont repeteix en la seva faceta com a historiador, després de publicar el 2012 una monografia sobre la Història de la Medicina Interna a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. La d’ara és una magnífica iniciativa que coincideix amb el proper 50è aniversari de la creació de la Universitat Autònoma de Barcelona, que l’octubre de 1968 va començar la seva activitat docent a les dues primeres facultats: Lletres, al Monestir de Sant Cugat, i Medicina, a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.