Enrere 16/07/2021

L’edifici de l’Institut de Recerca, Premi Catalunya Construcció

La seu de l’Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau ha estat reconeguda amb el Premi Catalunya Construcció 2020, en la categoria d’innovació en la construcció. La candidatura va ser presentada per Felip Pich-Aguilera Baurier i Carles Gelpí i Arroyo, arquitectes responsables del projecte.

El jurat del guardó, atorgat pel Col·legi d’Aparelladors de Barcelona, reconeix especialment l’ús d’innovacions com l’obertura dels espais de treball i la creació de sistemes compartits a l’hora de fer més eficaç la feina dels tècnics investigadors. També ha destacat “la manera d’abordar una certa simbiosi amb l’entorn patrimonial de l’antic Hospital de Sant Pau”, així com l’ús de nous materials i elements constructius.

El nou edifici de l’Institut de Recerca de Sant Pau, inaugurat a finals del 2018, ha estat finançat per la Fundació Hospital de la Santa Creu i Sant Pau amb una aportació de 12 milions d’euros, i ha comptat amb una subvenció de 5 milions d’euros provinents dels fons europeus FEDER, gestionats per la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.